dilluns, 1 de juny del 2009

A la memòria de Joan Sol i Rovira

El 16 de febrer de 1986, Antoni Massanell i Esclassans en memòria al meu avi i tres dies després del seu traspàs va publicar aquesta magnifica poesia en el setmanal El 3 de vuit de Vilafranca.
Per més que la vagem plena de gom a gom
sempre hi haurà un lloc buit en un punt de la plaça.
Si tu hi seràs, no ho sé, que ja no ets el que som,
però jo t'hi veuré - ombra que ve i que passa.
I esclatarà la gralla desfeta en plors i planys!
I un cop més, els castells prendran nova embranzida!
I un cop més, ai, el crit! -que al pas silent dels anys
es renova constant, com la mort, com la vida.
Per més que atapeïda, per tots costats, de gent,
sempre, a la plaça, un buit. I una ombra que hi davalla?
No ens és donat saber-ho. Però, present o absent,
jo sé qu t'hi veuré a cada toc de gralla!.
Antoni Massanell i Esclassans.
El primer dia que vaig llegir aquestes paraules tenia 17 anys, com us podeu imaginar ens va emocionar a tots molt. Avui en tinc 41 i cada vegada que la llegeixo em continua emocionant. Gràcies Antoni.

0 aportacions:

Publica un comentari a l'entrada

EL PAS DEL TEMPS


AQUEST BLOG

Em dic Mar Roca Sol i sóc la neta del Joan Sol. El meu avi era una persona especial, molt estimada i especialment amant del món casteller. La seva trajectòria castellera és molt amplia iniciant-se a Valls, amb les colles de la capital de l'Alt Camp, i passant, obviament, per la seva estimada Vilafranca del Penedès. Va ajudar a fundar la colla dels Castellers de Vilafranca i posteriorment va funcar els Xicots de Vilafranca, la colla dels vermells, la meva colla. Tot i que visc fora, vinc molt sovint i mai em perdo la festa major de Sant Fèlix. Col·laboro amb els Xicots assiduament i creia necessari recordar la figura del Joan Sol. Per això i per moltes altres coses ha nascut aquest blog.

ENS SEGUEIXEN ...

PRIMER MEMORIAL JOAN SOL

PRIMER MEMORIAL JOAN SOL

WEB DELS XICOTS

BLOG DELS XICOTS

MITJANS DE COMUNICACIÓ

MÓN CASTELLER

EL LLIBRE DE JOAN SOL

EL LLIBRE DE JOAN SOL

CREA LA TEVA COLLA

VISITES REBUDES