dilluns, 8 de juny del 2009

L'avi i la taula

Parlar del Sol és parlar d'un bon esmorzar, dinar o sopar. De fet només cal fer una ullada a les particulars imatges gràfiques i ja en poden treure una conclusió clara.
Si alguna característica cal destacar és la de bon gurmet. Quan em retrobo a Vilafranca amb amics de la seva època és d'aquells comentaris que ja saps que en algun moment de la conversa sortirà.
Quan de petita escoltava les històries que explicaven els nostres avis de la gana que havien passat, jo sempre pensava que ell no l'havia conegut la gana. Li agradava tot, de fet em sembla que mai li vaig veure deixar una engruna en el plat. Com era un excel.lent gurmet, també era un gran cuiner.
Recordo una tarda de diumenge en família, quan de cop i volta l'avi va cap a la nevera i amb quatre coses i una mica de bacallà ens va fer un arròs fantàstic.
Parlar del Sol, és també parlar del bon vi i sempre en porró. Quan tinguem l'àlbum digitalitzat ho podreu constatar vosaltres mateixos.
Convidar-lo a un àpat era sinònim de fer-lo feliç.

0 aportacions:

Publica un comentari a l'entrada

EL PAS DEL TEMPS


AQUEST BLOG

Em dic Mar Roca Sol i sóc la neta del Joan Sol. El meu avi era una persona especial, molt estimada i especialment amant del món casteller. La seva trajectòria castellera és molt amplia iniciant-se a Valls, amb les colles de la capital de l'Alt Camp, i passant, obviament, per la seva estimada Vilafranca del Penedès. Va ajudar a fundar la colla dels Castellers de Vilafranca i posteriorment va funcar els Xicots de Vilafranca, la colla dels vermells, la meva colla. Tot i que visc fora, vinc molt sovint i mai em perdo la festa major de Sant Fèlix. Col·laboro amb els Xicots assiduament i creia necessari recordar la figura del Joan Sol. Per això i per moltes altres coses ha nascut aquest blog.

ENS SEGUEIXEN ...

PRIMER MEMORIAL JOAN SOL

PRIMER MEMORIAL JOAN SOL

WEB DELS XICOTS

BLOG DELS XICOTS

MITJANS DE COMUNICACIÓ

MÓN CASTELLER

EL LLIBRE DE JOAN SOL

EL LLIBRE DE JOAN SOL

CREA LA TEVA COLLA

VISITES REBUDES